Úvod » Články » Cesta do neznáma 3.

Cesta do neznáma 3.

Hulman Vladimír, Espandr Jaroslav, publikováno: 30. 9. 2008

Vážení přátelé, dnes Vám přeposílám to, co si p. Ešpandr dlouho před cestou připravoval - že překvapí všechny kamarády akvaristy zprávou, že je v Bolívii - viz níže (jinak na svých 76 let je čilý někdy až moc)...

Nekteří z Vas máte už informaci, že nás v ponděli večer nepustili do letadla do Bolívie, neboť letecká společnost nám prodala špatně letenky. Podařilo se ale, že nakonec na jejich náklady jsme byli převezeni taxíkem do La Pazu do hotelu a zde přečkali noc. Hned ráno v 6 hodin jsme byli převezeni na letiště, abychom stihli letadlo v 7.15 do Bolívie.

Opět, když jsme šli na odbavení, nás vrátili a po jednáni asi se 3 osobami se ukázalo, že nás nikdo neupozornil, že máme zaplatit opět nějaký poplatek. Takže po vysvětlení celé záležitosti jsme byli vpuštěni do letadla. Cesta probíhala normálně. V závěru letu, se roztrhaly mraky a tak jsme měli možnost vidět Kordilery poměrně z blízka. V Cochabambě bylo příjemné počasí - kolem 21 stupňů, ale odpoledne vystoupila teplota na asi 28.

Bolivijským přítelem Jardy Ešpandra – Hugem jsme byli odvezeni k němu na ubytování. Má českou manželku, tak si ráda s námi česky pohovoří. Po svačině jsme jeli na prohlídku města. Jde opět o klasické jihoamerické město, ale mnohem vzhlednější a upravenější než byl Asuncion. Podívali jsme se do perfektní tržnice (mnohem větší a přívětivejší než je v Kudowe).

Potom jsme jeli nakoupit ovoce na speciální tržnici – viz. pár fotek. Nákup byl dle místního zvyku ve velkém: 100 pomerančů (z nich se mačká šťáva), 25 mandarinek, meloun, ananas a pár dalších drobností.  Předem jsme byli upozorněni na to, že se občas objevují zloději či loupežníci a obírají slušné občany. Místní policie je vidět jen u bank s ostře nabitými brokovnicemi. Místní lidé jsou dost naštvaní včetně prodávajících na tržnici. Situace se zde prý zhoršila v posledních měsících, když do Bolívie začalo přicházet množství peruánských indiánů vzhledem k "prolidové" a "proindiánské" politice presidenta, který snad prý nemá čisté ruce co se týká drog.

Protože se chystají nějaké protestní akce po 13.10. budeme se snažit změnit plán naší cesty tak, že snad pozítří pojedeme do oblasti města Trinidad (východní část země, kde jsou řeky a potoky, které jsou přítoky Amazonky) kde chceme také zkusit chytit nějaké ryby.

To by asi pro dnešek stačilo.

Všechny Vás pozdravuji a přeji Vám, když už ne takové rozkvetlé jaro jako je tady, tak alespoň trochu podzimního sluníčka.

Pozdrav od pana Ešpandra

Posíláme Vám pozdrav z cesty o které jsem snil dlouhá léta - do Jižní Ameriky. Protože e-mail posíláme z bolivijského PC, chybí v textu háčky a čárky, ale doufáme, že to ničemu nevadí. V sobotu 27.9. jsem odletěl se synem Jardou a Vladimírem Hulmanem na průzkumnou cestu do Bolívie.

Počátek cesty vedl přes Miláno do Sao Paula v Brazílii a odtud do hlavního města Paraguaje Asuncionu, kde jsme strávili 2 dny. Tam jsme se dostali do prvního kontaktu s rybami - sice jen v hypermarketu a ryby byly v tuhém stavu, ale také jsme se dostali cca 10 m od břehu řeky Rio Paraguay přímo pod vládním palácem, jehož fotku přikládám.

Po další strastiplné cestě, kdy jsme nebyli vpuštěni do plánovaného letadla, jsme se s jednodenním zpožděním dostali konečně do města Cochabamba v Bolívii, kde mýme základnu. Odtud chceme podniknout průzkumnou cestu do oblasti města Trinidad v nížinné části Bolívie, kde je řada potoků a řek, které tekou do Amazonky. Dále bychom se chtěli podívat i k jezeru Titicaca - pokud nám zdravotní stav povolí (jezero je ve výšce cca 4000 m n.m.).

Z prvního dne pobytu v Bolívii posílám 3 snímky, jako důkaz toho, že jsme skutečně v zemi bohaté na jižní ovoce, indiány, ryby, horské masívy vysoké přes 6000 m, ale i na různé teroristy a loupežníky, před kterými nás místní slušní lidé varují.

Plánovaný návrat máme 23.10. a tudíž do té doby jsme v Evropě nepřítomní.